4 důležité věci, které jste nevěděli o EET

zařízení k elektronické evidenci tržeb

Zavedení evidence tržeb v České republice následuje podobné modely, již fungující v dalších 17 zemích Evropské Unie. Česká republika tak může využít nejnovější moderní technologie lépe než tradiční západní země, které své systémy budovaly již před mnoha lety.

Zákon o evidenci tržeb také v nedávné době prošel několika úpravami, jež by měly přechod na EET učinit maximálně jednoduchý, nenákladný a neomezit hlavní činnost českých podnikatelů. Pojďme se společně podívat, o které úpravy se jedná …

  1. Postupné zavádění evidence tržeb

Na zavedení elektronické evidence tržeb se podnikatelé mohou připravit postupně. Od 1. září 2016 si mohou žádat o autentizační údaje, pomocí nichž se následně přihlásí do webové aplikace Elektronická evidence tržeb.

Ještě před zahájením evidence zde vyplní údaje o všech provozovnách, prostřednictvím kterých provádí činnosti, z nichž plynou evidované tržby.

Poté obdrží v této aplikaci digitální certifikát. Tento certifikát je nutné nainstalovat do pokladního zařízení, prostřednictvím kterého budou podnikatelé evidovat tržby. Funkčnost pokladního zařízení s nainstalovaným certifikátem si podnikatelé budou moci otestovat od 1. listopadu 2016.

Následný náběh evidence tržeb proběhne ve 4 fázích:

Postupný náběh evidence tržeb

Postupný náběh evidence tržeb
Zdroj: http://www.etrzby.cz

  1. Čeští podnikatelé si mohou zvolit druh elektronické pokladny, kterou budou pro své podnikání používat

Zatímco prakticky ve všech ostatních evropských zemích jsou podnikatelé nuceni zavádět elektronické pokladny většího rozsahu, u nás mají podnikatelé nebo živnostníci možnost si vybrat, jaké zařízení použijí k elektronické evidenci tržeb. Může to být například pokladna, počítač, notebook, tablet, nebo chytrý telefon. Toto zařízení bude propojeno s tiskárnou účtenky a bude mít nainstalovaný pokladní software a připojení k internetu.

Získejte kompletní kontrolní seznam k pokladnám

Každá transakce odeslaná do úložiště dat bude obsahovat unikátní kód. Systém finanční správy pak vygeneruje vlastní potvrzovací kód a zákazník pak má dostat vytištěnou účtenku s oběma kódy. Komunikace mezi přístrojem obchodníka a centrálním úložištěm finanční správy by měla trvat maximálně dvě vteřiny.

  1. Jednorázová sleva na dani z příjmů 5 000 Kč pro podnikající fyzické osoby

Podnikatelé-fyzické osoby s příjmy dle § 7 (příjmy ze samostatné činnosti) si budou moci odečíst jednorázovou slevu na dani za rok (resp. zdaňovací období) ve výši 5000 Kč. Maximálně však do částky kladného rozdílu mezi 15 % dílčího základu daně ze samostatné činnosti a základní slevy na poplatníka.

Tuto částku si mohou odečíst ze základu daně ve zdaňovacím období, ve kterém poprvé zaevidují tržbu, kterou měli podle zákona o evidenci tržeb povinnost evidovat. Výše slevy na dani je jednotná, nehledě na skutečně vynaložené náklady na elektronické zařízení, které jim k evidenci tržeb slouží. Jediné náklady, které tímto podnikatelům vzniknou, bude poplatek za připojení k internetu.

  1. Zákazníci nemají povinnost převzít účtenku

Podle zákona o evidenci tržeb jsou prodávající povinni vystavit kupujícím účtenku. Čeští zákazníci však nebudou muset účtenky povinně přebírat, nebo je dokonce doma po určitou dobu uschovávat (narozdíl od některých evropských států, kde se toto trestá pokutou).

Získejte kompletní kontrolní seznam k pokladnám

9 comments on “4 důležité věci, které jste nevěděli o EET”

  1. Jsem moc zvědavý, jak bude systém fungovat v praxi. Podle mě to bude nula od nuly pojde.

  2. Jan Hejl says:

    Podle většiny lidí, jde o cílenou likvidaci a buzeraci živnostníků a podnikatelů.

  3. karloss says:

    pro mně je důležitá jen jediná věc-když už za tu zbytečnost dám tolik peněz, tak aby to fungovalo. jinak je to celkem geniální-náklady se napočítají zákazníkovi v cca pětinásobné výši. Takže vlastně pohoda. Protože se v klidu dají vyšší ceny svést na eet. sice na tom budou zákazníci biti, ale když to chtěli….
    jinak je to systém úplně k ničemu. připomíná mi to firmu, kde se používala auta i k soukromým účelům. za to měl zaměstnanec platit částku za km. jenže to bychom nebyli v ČEZku. takže se odpojil tachometr a jelo se dál. a nikoho nenapadlo zamknout nádrž, aby si do toho lidi nemohli tankovat za svoje…
    eet je něco podobného. kdyby někdo myslel-což u ´ředníků a jiné státní svoleče je v přímém rozporu, tak eet udělá úplně jinak. A stačilo tak málo-evidovat i vstupy a kompenzovat to živnostníkům kompletním účetnictvím. prostě by místo přiznání rovnou přišel platební příkaz. tím pádem by odpadli zbyteční účetní a byrokracie.

    1. michael dimitrov says:

      (y)

  4. Jarda says:

    Co tu píšete za zavádějcí lži, že ve všech ostatních zemích evropské unie jsou podnikatelé nuceni zavádět registrační pokladny. EET není v celé Evropě!!! EET je prakticky zavedeno jen ve státech s mnohem větší šedou ekonomikou než má ČR. A bohužel místo abychom se aspoň v něčem řadili k podnikatelsky vyspělým zemím, tak zase směřujeme na druhou stranu.

  5. michael dimitrov says:

    přesně tak

  6. Jan Marada says:

    Jen hyeny se snaží vydělat na EET!

  7. Jiří Dvořák says:

    Malé hospůdky a střední restaurace jsou poslední místa kde se lidi ještě setkávají a komunikují spolu. Přežijí restaurační řetězce kde mají podíly naši oligarchové a na tyto restaurace většina občanů nebude mít peníze. EET je srovnatelné s rokem 1948 slouží to k likvidaci malých soukromníčků kteří nic od státu nepotřebují a také nic nedostávají. Naši vládní oligarchové se zbavují konkurence a neználci jim věří, že to bude přínos pro výběr daní, nic to nepřinese jen to zhoršuje vztahy mezi lidmi,zvyšuje administrativu a náklady(což opět platí občané) nezaměstnanost a vyšší sociální náklady.Podporuje to práskající praktiky stb.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

+ 71 = 77