CRM a systém pro EET, jak a proč ušetřit?

V každém podnikání je důležité mít dokonalý přehled o kontaktech, aby si firma udržela spokojené zákazníky. Abyste správně mohli pečovat o své stávající i potenciální klienty, je potřeba mít dobře fungující databázi, CRM, ze které budete automaticky řídit všechny činnosti s nimi s pojené.

crm-a-eet-jak-usetrit

CRM

A tady je řešení..už dobře známé CRM… Za pomocí CRM můžete ke svým klientům přiřazovat různé informace, které vám pomohou při poznávání těchto potřeb. Můžete si je také dělit do různých skupin, vámi zvolených kategorií, podle různých kritérií, a podle toho mu poskytovat adekvátní služby.

Získejte kompletní kontrolní seznam k pokladnám

Centrální úložiště informací je také přínosem pro obchodníky. S rostoucím počtem kontaktů je téměř nemožné si zapamatovat potřeby a požadavky jednotlivých klientů. Systém by tak měl zajistit připomínání důležitých úkolů a ihned ukázat informace o klientovi, abyste mu mohli nabídnout ideální řešení ve správnou chvíli. Příležitosti je možné plánovat dopředu; například autoservis může do systému zanést datum další výměny oleje a zákazníkovi se s předstihem ozvat a nabídnout mu službu.

Co tedy kvalitní CRM systém obsahuje?

  • Organizace (kontakty)

    Evidence zákazníků, dodavatelů, potenciálních klientů s adresami, telefonními čísly, maily s osobami.

  • Úkoly a aktivity

    Agenda úkolů zadaných jednotlivým pracovníkům. Úkoly se mohou skládat z Podúkol a většinou jsou navázány na organizace, nebo případy. Dokončené úkoly jsou evidovány jako aktivity (telefonát, schůzka, nabídka, atd.)

  • Kalendář

    Umožňuje centrální plánovat schůzky a evidovat kalendáře jednotlivým pracovníkům a je navázán přímo na úkoly.

  • Info centrum

    Informační sekce obsahující seznam rozpracovaných úkolů a případů přihlášeného uživatele. Obsahuje i sledování úkolů zadaných jiným uživatelem.

  • Mailing

    Nástroj na vytváření hromadných mailů na vybrané adresy organizací a osob. Systém umožňuje i hromadný tisk adresních štítků pro různé poštovní zásilky.

  • Pošta

    Agenda doručené a odeslané pošty s možností připnutí naskenovaných dokumentů a přiřazením k případům.

 

Při výběru CRM systému je vhodné zhodnotit složitost ovládání pro uživatele. Složitý a nepřehledný systém bude pro pracovníky spíše přítěží.

Na co se proto soustředit při výběre CRM systému:

  • Kvalita dat

  • Práce s dokumenty

  • Vyhodnocování obchodních případů

  • Přehlednost a podpora týmové práce

  • Mobilita a otevřenost

  • Rychlost nasazení

  • Technologie a cena

 

CRM vs. sales vs. marketing

Velký problém nastává, když marketing a sales netáhnou za jeden provaz nebo nemluví stejným jazykem. Logicky pak dochází k výrazné neefektivitě jejich činností, které se vzájemně nepodporují nebo dokonce negují. Nastávají pak situace, kdy marketingové oddělení slaví úspěšné oslovení velkého počtu potenciálních zákazníků, na něž ale obchod není ani zdaleka připraven či schopen je převzít. Anebo naopak marketing se soustředí na akviziční marketingové kampaně a nedokáže podpořit obchodem slibně rozjeté příležitosti k prodeji. Ale právě CRM slouží i na to, aby tyto světy a departmenty propojil a sjednotil rozdílné názory a cíle oddělení v organizaci.

 

Kolik stojí CRM a jaké náklady se s ním spájejí?

Nákup CRM systému se pohybuje od 3 000 Kč do 20 000 Kč a v současné době je možné používat software CRM formou cloudového řešení, tedy aplikace přístupné online. Kvalitní dodavatel CRM řešení vám tuto možnost nabídne. Online prostředí je vhodným řešením, pokud nechcete ze začátku investovat prostředky do nákupu systému. Informace tak budete mít přístupné kdekoliv se připojíte k internetu.

 

Je důležité dodat, že dnes, v souvislosti s EET a registračními systémy pro EET se náklad na nákup CRM však dají snížit, jak na to? Inteligentní EET systémy už obsahují položky ohledně CRM, takže nemusíte utrácet peníze na oba software-y, ale jednoduše vám postačí vám jenom systém, nezbytný pro elektronickou evidenci tržeb a zároveň jako CRM systém.

Co tedy takový kvalitní EET systém v rámci CRM požadavek obsahuje?

  • Informace o typu zákazníka: jedná se-li o koncového zákazníka nebo velkoobchodního odberatele. Někdy tyto informace mohou byt tak detailní, že dokážete svým klientem pogratulovat třebárs i k narozeninám.
  • Skupiny zákazníku: máte-li zákazníky rozdělené do skupin, můžete dle nich filtrovat, přiřadit jim různé ceníky a nastavovat odlišná pravidla.
  • Ceník: ceníky slouží pro nastavení různých cen různým odběratelům, typicky se jedná o maloodběratele a velkoodběratele. Ti pak na e-shopu uvidí odlišné ceny.
  • Hodnocení zákazníků: Zákazníci kteří jsou s vašim obchodem spokojení a rádi se pravidelně vrací jsou pro váš úspěch to nejdůležitější. Využijte hodnocení zákazníků k tomu, abyste tyto zákazníky poznali. Vždy u jména zákazníka v přehledu objednávek uvidíte poznámku s informacemi o počtu a objemu objednávek. Ale taky o době posledního nákupu, stornovaných objednávkách či vaše vlastní poznámky.

Získejte kompletní kontrolní seznam k pokladnám

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

93 − = 90