Vybíráte EET registrační pokladnu?

vyber-eet-registracni-pokladny

Vybíráte registrační pokladnu pro vaše podnikání? Připravili jsme pro vás tři nejdůležitější rady ke koupi registrační pokladny. Její cena by měla být adekvátní a smluvní vazba co nejpružnější. Při nakupování registrační pokladny byste měli vždy klást důraz na její připravenost na zavedení systému elektronické evidence tržeb. Koneckonců, chcete se jistě především vyhnout problémům při daňových kontrolách při nesplnění zásad stanovených ministerstvem financí.

Získejte kompletní kontrolní seznam k pokladnám

Pořiďte si tu nejlevnější registrační pokladnu (anebo zdarma)

Zákon o EET nutí i malé podnikatele investovat do koupě registrační pokladny, aby byli schopni vystavovat faktury a doklady při prodeji zákazníkům. Ty slouží jako důkaz o účetnictví a mohou také usnadnit přípravu daňových přiznání. Zejména malé podniky, samostatní podnikatelé nebo začínající firmy musí brát v úvahu náklady a snaží se pořídit registrační pokladnu za rozumnou cenu. Určitě se vyplatí srovnat několik poskytovatelů registračních pokladen, často se totiž liší nejen cenou, ale také nabízenými funkcemi. Někteří poskytovatelé nabízejí možnost vyzkoušet pokladnu po určitou dobu (například po dobu dvou týdnů nebo měsíc) zdarma. Pokud jste se rozhodli pro konkrétní registrační systém, můžete pořizovací cenu ještě snížit omezením poskytovaných funkcí, anebo dlouhodobější smlouvou s poskytovatelem.

Namísto nákupu nového registračního softwaru zde také existuje možnost bezplatné registrační pokladny. Ta je k dispozici u mnoha prodejců – alespoň v základním provedení – po zkušební dobu zdarma. To vám dovolí si v klidu vyzkoušet různé systémy, a pak se rozhodnout, který model je vhodný pro vaše podnikání. Obvykle bývají levnější ty registrační pokladny, jejichž software lze nainstalovat na mobilních telefonech a tabletech a pokud využívání flexibilně definované funkce. Zde je možné ušetřit na nákladech na investici do objemných pokladních systémů s drahými doplňky. Mimo to, můžete dokonce používat vlastní mobilní telefon.

Ujistěte se, že registrační pokladna je připravena na EET

Od 01. prosince 2016 náleží podnikatelům České republice povinnost elektronické evidenci tržeb. Je čistě na uvážení podnikatele, jaké pokladní zařízení a jaký pokladní software odpovídající zvláštnostem jeho podnikatelské činnosti zvolí, pokud zajistí splnění povinnosti odeslat údaje o evidované tržbě datovou zprávu a vydat účtenku. Nicméně nesplní-li pokladní systém tyto podmínky, může dojít k problémům s auditem a v konečném důsledku k vysokým sankcím z prodlení. Je tedy zřejmé, jak důležité je ujistit se, aby váš pokladní systém splňoval zákonné požadavky. Ve výsledku je to totiž podnikatel, kdo je zodpovědný za nesprávné, či chybějící částky v prodeji. A především u živnostníků a drobných podnikatelů může pokuta ze strany finančního úřadu vést až k bankrotu (pokud neexistují žádné rezervy).

Registrační pokladna by měla být uživatelsky jednoduchá

Vaše registrační pokladna a její software by měla být jednoduchá na instalaci, ale i na ovládání. Existují EET systémy, které je možné spustit v prohlížeči, třeba na chytrém telefonu, tabletu či počítači. To má další výhodu pro podnikatele, kteří za svými zákazníky cestují. Mohou tak vystavovat účtenky kdykoliv a kdekoliv, a přitom stačí mít u sebe smartphone a tiskárnu na účtenky.

Využijte zákaznické podpory

Další výhodou je podpora dodavatele při instalaci a provozu pokladny. Zjistěte si, zda je možné kontaktovat technické specialisty, kteří vám pomohou řešit problémy po telefonu, přes chat, anebo přes vzdálené připojení k registrační pokladně.

Zajistěte si rozšíření registračního systému u dodavatele

Pokud již registrační software máte, můžete dodatečné funkce postupně přidávat. To, zda je možné váš registrační software rozšířit, by mělo být snadné zjistit prostřednictvím zákaznické podpory příslušného poskytovatele. Pokud neexistuje vhodné rozšíření pro tento registrační software, které by splňovalo legislativu, bude nutné poohlédnout se po jiném řešení. Anebo alternativně dokoupit pokladní software, který vyhovuje specifikacím. Proto se vyplatí znát srovnání všech poskytovatelů registračního softwaru: jeho vlastnosti, cenu a nabízené služby.

Získejte kompletní kontrolní seznam k pokladnám

11 comments on “Vybíráte EET registrační pokladnu?”

  1. Irulan says:

    ne každý potřebuje stovky položek ? já mám sortiment jen z jediné malé a poloviční položky ,,zmrzlinu točenou ,, zato stovky prodaných denně , potřebuji pokladnu s tlačítkem ,,malá,, a ,, velká ,, a ,,storno,, plus ,,odeslat a tisk ,, nic víc

    1. Jenkee says:

      Na to je nejlepsi zatim pokladna FIK (aplikace do mobilu). Zaklad je zdarma.

      1. AAA says:

        A co umi, nic a mozna o rok jiz tady nebude…

  2. Hana says:

    Začínám s malou kavárničkou. Položek je docela dost,ale jsme v začátku.

    1. Marie says:

      @Hana: Právě proto je dobré zvolit takovou registrační pokladnu, která poroste s Vaším podnikáním. Začněte s levnější verzí, nebo verzí zdarma (jako je například helloCash) a tu rozšiřte až když přijde čas. Ideální bude, když Váš poskytovatel bude nabízet více možností. Potom totiž přechod na jinou verzi nebude znamenat nutnost vše se učit od začátku.

      1. AAA says:

        To jsou keci, budu se vsemi dodavateli bavit po min pul roce, kdyz pujdou data naostro a nebude moznost nic marketingovo obejit. Potom piste reklamy a predhanejte se ve funkcich ktere slibujete a nefunguji.,.😂😂😂

  3. Irena Novotná says:

    Dobrý den, mám internetový obchod, naprostá většina transakcí jde přes účet. Během celého roku prodám cca 50 zákazníkům zboží na paragon – platba hotově. Jaké řešení by bylo nejlepší? Děkuji Irena

    1. Petr says:

      Ireno já si vybral https://eetplus.cz/ Je úplně ZDARMA a funguje i na starších tipech androidu. Mohu jen doporučit.

      1. Tomáš says:

        EETplus mi přišla zajímavá, ale nerozumím tomu systému poukázek na účtenku.
        Co když zákazník nebude digitálně gramotný? Pak s poukázkou na účtenku nevystačím. A účtenku musím vystavit ručně?

        1. Marie says:

          @Tomáš: Nejlepší bude, když se obrátíte přímo na někoho z týmu EET plus, nebo si prostudujete jejich sekci “nejčastější otázky a odpovědi k EET”.

    2. Marie says:

      @Irena: Ve Vašem případě by se dalo hovořit o minimální, anebo dokonce nulové investici do EET. Zvolte si co nejlevnější registrační pokladnu, kterou:

      • budete moci obsluhovat například z Vašeho mobilního telefonu,
      • v ideálním případě nabídněte Vašim zákazníkům zasílat jim účtenky nebo faktury e-mailem (tím pádem nebude potřeba dokupovat tiskárnu),
      • a v poslední řadě zvolte EET pokladnu s CRM systém, z kterého budete moci spravovat tuto nově vzniklou e-mailovou databázi klientů (jako majitelka E-shopu jistě víte jak s ní naložit)! 🙂

      Bezplatná verze helloCash všechny tyto funkce nabízí, nicméně můžete vyzkoušet více pokladen, než se definitivně rozhodnete. Pro Vás povinnost k EET nastává až od 1. března 2017, takže máte dostatek času. 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

2 + 8 =